Przedstawiamy podstawowe naszym zdaniem zadania które powinny być założeniem każdego kierownika salonu.

 

Wygląd salonu:
  • zaaranżowanie witryn, tak aby poprawić widoczność wnętrza salonu z zewnątrz, co może bardziej przykuć uwagę potencjalnych klientów
  • wyuczenie w pracownikach kultury miejsca pracy (utrzymanie bieżącego porządku w salonie)
  • nadzór wykonywania na bieżącą założeń aranżacji przestrzeni handlowej w danym okresie
Organizacja:
  • logiczne ustalanie codziennego grafiku zajęć, tak aby każdy wiedział jakie ma zadanie na dany dzień, oraz skuteczne egzekwowanie wydanych poleceń
Kadra:
  • ukierunkowanie zespołu ku podniesieniu sprzedaży poprzez wymóg odpowiedniej obsługi klienta
  • wymaganie od pracowników polecania akcesoriów dodatkowych uzupełniających sprzedaż, obejmuje to sporządzenie listy pytań o dodatki, którą pracownicy powinni zapamiętać
  • ustalenie priorytetów obowiązków, tak aby pracownik był świadomy iż obsługa klienta(sprzedaż) jest w każdej chwili najważniejsza
  • doszkalanie personelu na bieżąco, oraz sprawdzanie postępów w obsłudze klienta
  • nawiązywanie relacji personalnych z kadrą, jeśli wiem co trapi danego pracownika, szybciej rozwiążemy problem i zajmiemy się pracą
  • zachęcanie pracowników do czytania artykułów, czasopism branżowych w celu podwyższenia standardów jak i profesjonalizmu obsługi klienta
  • w razie konieczności prowadzenie rekrutacji nowych sprzedawców
  • docelowo skompletowanie odpowiedniego zespołu, ponieważ odpowiedzialność kierownika salonu nie kończy się jedynie na wyglądzie miejsca pracy oraz wynikach sprzedaży ale także na osobach z którymi współpracuje.
Sprzedaż:
  • poświęcenie dużej uwagi do założeń planów sprzedaży, motywowanie zespołu ku maksymalizacji obrotów
  • regularne śledzenie statystyk sprzedaży oraz omawianie ich z kadrą w celu wytłumaczenia strategii sprzedaży na nadchodzące dni
  • rozpatrywanie reklamacji jako jeden z priorytetów (klient z reklamacją, obsłużony w odpowiedni sposób bywa bardziej zadowolony niż klient który nie doświadczył żadnych problemów)
  • nadzór wykonywanych przez pracowników dokumentów: kasowych, fiskalnych, sprzedażowych

Jeśli uważacie, że pominęliśmy jakieś istotne sprawy, zapraszamy do wyrażenia opinii w komentarzach na dole.

http://topdom.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/kierownik-1024x842.jpghttp://topdom.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/kierownik-150x150.jpgredakcjaArtykułyPoradnikiPrzedstawiamy podstawowe naszym zdaniem zadania które powinny być założeniem każdego kierownika salonu.   Wygląd salonu: zaaranżowanie witryn, tak aby poprawić widoczność wnętrza salonu z zewnątrz, co może bardziej przykuć uwagę potencjalnych klientów wyuczenie w pracownikach kultury miejsca pracy (utrzymanie bieżącego porządku w salonie) nadzór wykonywania na bieżącą założeń aranżacji przestrzeni handlowej w danym okresie Organizacja: logiczne...Forum, Sklepy, Produkty, Poradniki